Naša zajednica dobrih bakterija i drugih mikroorganizama u crijevima jako ovisi o nekoliko faktora, što onih vezanih uz životni stil, što uz uvjete u okruženju u kojem jesmo. Velike promjene u prehrani, stres, antibiotici, starenje i korištenje raznih lijekova mogu jako poremetiti ravnotežu u crijevima i uzrokovati neugodne simptome.

Vjerojatno ste već čuli kako u našem organizmu ima 10 puta više mikroorganizama od naših vlastitih stanica, stoga ne čudi da promjene u njihovom sastavu imaju veliki utjecaj na naše zdravlje.

Prije svega, neravnoteža u probavnom sustavu može dovesti do loše apsorpcije nutrijenata, te lošije funkcije metabolizma i imuniteta. Dobre bakterije u našem probavnom traktu dokazano utječu čak i na razinu energije, raspoloženje i sklonost debljanju pa svaka neravnoteža u probavnom sustavu može utjecati na te aspekte.

 

Možda smatrate da su dodaci prehrani suvišni, ali jeste li ikada razmislili, dajete li svom organizmu sve što mu treba da normalno funkcionira? Uz današnji način života sve je teže izbjeći stres i hraniti se zdravo i raznoliko, ali to ne mora značiti da morate živjeti sa narušenim zdravljem.

Možda nekada to nije bilo potrebno, no preporučamo da ukoliko živite užurbano, pod stresom ili uzimate lijekove, uzimate barem povremeno i svoju dozu probiotičkih sojeva bakterija i tako pomognete svojoj crijevnoj flori da normalno funkcionira, bit će vam jako zahvalna!

Naravno, potrebno je i kroz prehranu uzimati što više dobrih bakterija, no ukoliko je ravnoteža poremećena, broj živih dobrih bakterija u, primjerice, jogurtu, neće biti dovoljan da nadoknadi „štetu“, osim ako nećete konzumirati nekoliko litara na dan. Za usporedbu, jogurti obično sadrže do milijun živih bakterija po mililitru, dok dodaci prehrani imaju i do nekoliko milijardi dobrih bakterija, odnosno 1000 puta više.

Također, osim na broj, treba obratiti pažnju na raznolikost vrsta koje sadrži proizvod kojeg uzimate (raznolikost je uvijek poželjna) kao i na mogućnost tih bakterija da prežive kiseli pH u želucu.

Iz svih navedenih razloga jasno je da se samo prehranom teško može „popraviti“ crijevnu mikrofloru, već se preporuča koristiti ispitane sojeve dobrih bakterija koje zasigurno mogu preživjeti put do crijeva u dovoljnom broju, tamo se naseliti i uspostaviti prijeko potrebnu ravnotežu.