Prebiotici

Jeste li nahranili svoje bakterije?

U svakom trenutku našeg života u doticaju smo sa mikrobima oko nas. Štoviše, ne možemo niti živjeti bez njih jer su oni zaslužni za preradu tvari koje su ključne za život. Naš gastrointestinalni (GI) sustav naseljen je sa čak 10 puta više bakterija nego naših (ljudskih) stanica. Ova složena simbioza omogućava pretvorbu hrane u tvari koje naša crijeva apsorbiraju, a tijelo koristi za zdrav i normalan život. Međutim, tako složen tjelesni mehanizam ponekad treba pomoć izvana kako bi i dalje održavao čovjekov imunitet i zdravlje.

Kada govorimo o održavanju zdravlja crijevne mikroflore, prvo o čemu se govori jesu probiotici. Međutim, veliku ulogu igraju i prebiotici. Oni su funkcionalna hrana zadužena za održavanje dobrih bakterija koje se nalaze u crijevima. Prebiotici su zapravo selektivno fermentabilni sastojci hrane koju unesemo u organizam, neprobavljivi u GI traktu i dolaze do crijeva gdje pozitivno utječu na zdravlje domaćina promičući rast i aktivnost određenih bakterija u crijevima (bifidobakterija, mliječno kiselinske).

Prebiotici se svakodnevno unose raznovrsnom prehranom – voćem i povrćem kao što su luk, češnjak, banana i šparoge. No, to čini vrlo mali dio od potrebnog dnevnog unosa, kojeg je u današnje vrijeme teško u dovoljnoj mjeri unijeti isključivo hranom, a koji je potreban kako bi se pokazao pozitivan učinak na sastav crijevne mikroflore i zdravlje ogranizma.

Zbog toga je potrebno ekstrahirati prebiotike iz voća i povrća te ih koncentrirati kako bi korisnici takvih prebiotika doista osjetili dobrobit na zdravlje. Svi danas poznati prebiotici su ugljikohidrati, međutim od svih poznatih samo četiri tipa su znanstveno pokazali da imaju pozitivan učinak na zdravlje crijevne mikroflore, od kojih je jedan glukooligosaharid. Njegova glavna karakteristika je da obogaćuje bifidobakterije i poboljšava imunološki odgovor na patogene mikroorganizme.

O glukooligosaharidima

Dugogodišnja istraživanja su pokazala da glukooligosaharidi dobiveni iz bakterija roda Gluconobacter oxydans imaju veliki prebiotički potencijal. Štoviše, neke loze ovog mikroorganizma korištene su za proizvodnju dodataka prehrani koji podižu imunitet.  Novija istraživanja pokazuju povezanost između korištenja glukooligosaharidnih prebiotika i prevencije dijabetesa tipa 2, od kojega boluje čak 92% svih dijabetičara.

Ono po čemu se glukooligosaharid razlikuje od ostalih prebiotika je što ljudski organizam nema enzim koji će ga razgraditi, što znači da će glukooligosaharid doći neoštećen do ciljanog mjesta djelovanja – crijeva.

Glukooligosaharid u crijevima djeluje na način da potiče rast dobrih vrsta bakterija, naročito bifidobakterija, a njihov rast uzrokuje smanjenje pH u crijevima što sprječava mogućnost nastanjivanja patogenih mikroorganizama. Također povećava metaboliziranje potencijalnih kancerogenih tvari, čime doprinosi smanjenju njihovog štetnog učinka, ali i povećava produkciju vitamina B skupine. Unosom glukooligosaharida dolazi do veće apsorpcije mineralnih tvari kao što su kalcij i magnezij, što poboljšava terapiju za osteoporozu. Izvrsno su se pokazali i kao intravaginalni tretman žena koje zbog narušene vaginalne mikrobiote (zajednice mikroorganizama) nisu mogle zadržati plod i iznijeti trudnoću do kraja. Istraživanja su potvrdila da se primjenom glukooligosaharida uspostavlja homeostaza vaginalne mikrobiote i ispitanice su uspjele iznijeti normalnu trudnoću do kraja.

Glukooligosaharidi ne samo što poboljšavaju mikrobiotu crijeva, već su djelotvorni na bilo kojoj mikrobioti tijela, što ih čini vrlo pogodnim za ublažavanje širokog spektra poremećaja ravnoteže u našem organizmu.

Pratite nas na društvenim mrežama
ZastupnikJGL
ProizvođačZeta

© Copyright @ Jadran-galenski laboratorij d.d. JGL d.d. – powered by bid.hr

Design by: NIVAGO